Visita la galàxia des de casa!

Sabies que el Sol es va refredant a poc a poc? Quan arribi a la congelació probablement serà la fi de l’univers! Per a aquest moment encara falten molts anys, potser milers o milions. Per si de cas, què et sembla si ara mateix et portem a fer un tomb per l’espai exterior des del sofà?

Com ja has comprovat en publicacions anteriors, ja no cal sortir de casa per visitar un museu, agafar un avió per fer turisme, o per arribar a la Lluna en pocs segons. Només el temps que trigues en descarregar una app de realitat virtual per navegar per la galàxia com si fossis Valentina Tereshkova, la primera dona a viatjar a l’espai, o Neil Armstrong, el primer astronauta a trepitjar la Lluna!

Però, per què conformar-se amb la Lluna quan hi ha tota una galàxia per descobrir? De moment, et convidem a visitar els planetes i les constel·lacions més pròximes: Mart, Mercuri, Saturn, Centaure, l’Óssa major… Per fer-ho, només caldrà construir unes ulleres de realitat virtual amb cartró:

Materials

• Una làmina de cartró d’uns 30 cm per 56 cm, de gruix similar al d’una capsa de sabates
  • Dues lents (2,5 centímetres) amb distància focal de 45 mm. Les podràs trobar a la ferreteria.
  • Tisores
  • Cola blanca
  • Cinta adhesiva
  • Goma elàstica (uns 30 cm de llarg per uns 4 cm d’ample)

En aquest tutorial en vídeo podràs seguir totes les passes. Primer de tot hauràs de retallar les diferents peces de cartró. A continuació, hauràs d’enganxar les lents i les ulleres amb la cinta adhesiva i la cola blanca. Finalment, enganxaràs la goma elàstica per a subjectar-les al cap. Fàcil i divertit!

Ara només queda descarregar alguna de les nombroses aplicacions. Per exemple, RV Astronauta fa una visita a l’Estació Espacial Internacional, situada a 400 km de distància. Apollo 15 Moon Landing VR, simularà l’aterratge a la Lluna amb la famosa nau. StarTracker VR -Mobile Sky Map, explorarà els més de 8000 estels i 88 constel·lacions de l’espai. I The Planets VR et permetrà flotar per qualsevol planeta.

Tens tot un univers per descobrir! Qui més pot dir que ha passejat per la galàxia? ????

Deixa un comentari