Masies, capelles i arquitectura per donar nom a parades del TRAM

En una societat ràpida i frenètica com la nostra, poques vegades som conscients de la història dels indrets que ens envolten. Sempre anem amb presses per no perdre l’autobús, per intentar agafar el tramvia a correcuita en lloc d’esperar-nos els 2 minuts que tarda a arribar el pròxim, o en poques ocasions aprofitem els viatges en transport públic per aixecar la vista del mòbil i gaudir de les vistes que ens ofereix el trajecte.

De fet, fent referència al tramvia, moltes són les parades de la seva xarxa que són dignes de conèixer, no només per l’entorn on es troben, sinó també per la història de barri, veïnal o social que tenen al darrere.

A continuació, et presentem algunes de les parades del Trambaix amb noms peculiars que amaguen al darrere una història curiosa:

  • Can Clota (T1 | T2 | T3). És una de les parades dins del municipi d’Esplugues del Llobregat, i està ubicada en el barri del qual n’obté el nom. De fet, el barri de Can Clota té aquesta denominació arran d’una de les masies més conegudes de la població. D’altra banda, molta gent gran de la zona, es refereix al barri de Can Clota com el barri del Sucre, ja que antigament s’hi ubicava una petita indústria dedicada al tractament d’aquest dolç.
  • Can Rigal (T1 | T2 | T3). És l’única parada que dona servei a la població de l’Hospitalet del Llobregat. Simplement per aquest fet, ja es converteix en una parada icònica. Més enllà d’aquest tret distintiu, la parada ret homenatge a una antiga casa senyorial que s’ubica a la carretera de Collblanc, d’aproximadament el segle XVIII i d’arquitectura barroca. Com a tret curiós, el FC Barcelona va comprar aquesta masia el 1997 i, des de ja fa uns anys, és catalogada com a bé cultural d’interès nacional.
  • Bon Viatge (T1 | T2). És l’última parada de la línia T1, i segurament és un dels noms més curiosos de la xarxa del TRAM. Molta gent es pensa que està batejada amb aquest nom per ser el punt final (o d’inici) de la xarxa, però realment la raó del nom d’aquesta parada té a veure amb la seva proximitat a la Capella de Santa Maria del Bon Viatge, tota una icona de Sant Joan Despí, i on antigament els viatgers s’aturaven per demanar a la Mare de Déu tenir un bon viatge.
  • Walden (T3). Parada ubicada dins del municipi de Sant Just Desvern, dona cobertura al veïnat que envolta la particular obra arquitectònica de Ricard Bofill, el Walden 7, un dels edificis més reconeguts i fotogènics de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Estrenat el 1975, el projecte va néixer com un intent de materialitzar una utopia, i ja és tota una icona de la vila.

Amb aquests quatre exemples, has pogut comprovar que amb el TRAM pots viatjar a través de la història dels municipis que configuren el Barcelonès. Pròximament, et presentarem algunes de les parades amb més història de les línies T4, T5 i T6.

Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *