Trambesòs fa 17 anys!

Fa gairebé 17 anys, un dissabte, 8 de maig del 2004, s’inaugurava la xarxa Trambesòs amb un tram inicial de la línia T4 entre Glòries i l’Estació de Sant Adrià del Besòs. Posteriorment, la línia es va ampliar des de Glòries fins a Ciutadella.

Ja el 2006 entra en funcionament la línia T5 i un any més tard ho fa la línia T6, unint així Barcelona amb Sant Adrià del Besòs i Badalona. En total, 27 parades amb una longitud de 14,1 km. És en aquestes línies, a més a més, que existeix un tram de via única. És el traçat de la Gran Via entre les parades La Farinera i Can Jaumandreu.

Totes les parades són 100% accessibles i s’identifiquen perfectament pel seu color verd. Així i tot, totes tenen una història única relacionada amb el seu nom que probablement no coneixies:

  • La Farinera (línies T5 i T6): Com ja s’intueix, prové de la fàbrica “Casa Harinera de San Jaime”, fundada l’any 1892. La farina era un producte molt popular, fins al punt de coincidir a la zona fins a 20 fàbriques alhora. Va estar en funcionament gairebé cent anys, però a finals del segle XX va tancar les portes. Actualment és un centre de cultura: La Farinera del Clot.
  • La Mina (línia T6): Prové d’una mina d’aigua situada en un dels berenadors de Sant Adrià. Era una mina originada a causa del desbordament del riu Besòs, que, lluny de ser un succés negatiu, va convertir la zona en terreny agrícola. Així, molts ciutadans que vivien en les cases del voltant aprofitaven l’abundància d’aigua i la terra fèrtil per a cultivar i vendre els aliments.
  • Sant Martí de Provençals (línies T5 i T6): Pren el nom de l’església parroquial de Sant Martí, en referència al bisbe i sant, Sant Martin de Tours. El mot provençals es creu que prové d’un grup d’habitants de la Provença assentats al barri l’any 801.
  • Ca l’Aranyó (línia T4): El districte de Sant Martí era popular per albergar tota mena d’indústria, principalment d’alimentació i tèxtil. Ca l’Aranyó era una de les fàbriques més importants en la producció de cotó i una de les més vistoses. L’arquitectura d’estil Manchester combinava una estructura metàl·lica (elements de l’arquitectura anglesa) amb una bòbila tradicional catalana de maó. I actualment integrat dins del Campus Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra!

Coneixes més curiositats sobre les parades o els carrers de la teva ciutat? Deixa’ns un comentari!

Share

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

“Tramvia Metropolità SA i Tramvia Metropolità del Besós SA l'informen que l seves dades seran tractades per a la publicació de comentaris als posts del bloc. Li recordem que té, entre altres, els drets d'accés, rectificació, supressió i oposició. Abans de contactar amb nosaltres, ha de llegir la informació sobre protecció de dades que es presenta en la política de privacitat.