Aquesta setmana el tramvia ha sortit amb la colla a una discoteca a passar-s’ho d’allò més bé i, per arrodonir el dia (o la nit, millor dit), ha brindat pel seu aniversari amb una copa de cava. Ho ha fet tot per primer cop, perquè enguany TRAM fa 18 anys. Celebrem la majoria d’edat!
Sembla que va ser ahir que el tramvia va tornar a circular per Barcelona, després de 33 anys des de l’últim servei. La inauguració del renovat tramvia va ser el 3 d’abril de 2004, concloent diversos anys de planificació i una prova pilot als anys 90 (entre les parades Maria Cristina i L’Illa). Les primeres pedres de la xarxa Trambaix es van posar l’any 2001, una a la Diagonal i l’altra, a Cornellà de Llobregat, i posteriorment, l’any 2003, va ser el torn de la xarxa Trambesòs.
El servei el formen ambdues xarxes, sis línies, 56 parades i gairebé 30 quilòmetres de vies que uneixen Barcelona amb Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat, per una banda, i Barcelona amb Sant Adrià del Besòs i Badalona per l’altra. Però no només ha millorat la cohesió amb alguns barris com Sant Roc i la Mina, sinó que també, durant aquest període, ha col·laborat en projectes socials per a la inclusió i millora de la qualitat de vida de les persones: projectes de finançament d’estudis per a joves en situació de vulnerabilitat, cura d’animals de companyia de persones sense llar, o la normalització de la discapacitat, entre moltes altres iniciatives.
Divuit anys després i una pandèmia global que en cap cas ha aturat el servei, TRAM ha realitzat 400 milions de viatges, i és valorada pels usuaris com el millor mitjà de transport públic de la Regió Metropolitana de Barcelona, els quals destaquen positivament la facilitat d’accés a l’andana i al tramvia, la conducció suau i segura i la rapidesa del trajecte.
Per molts TRAMS!