“Tens al davant teu a una dona. Hauràs de prendre decisions clau en la seva vida. I tens un repte: escapar de l’exclusió social. Estàs a la mercè de la violència de gènere i de l’assetjament laboral. Seràs jutjada, sentiràs por i vergonya.” Així comença el joc interactiu de la campanya ideada per la Fundació Adecco, amb la col·laboració de TRAM i altres entitats. Però aquesta és la realitat de més de 5 milions de dones que estan en risc d’exclusió social, tot i trobar-se en edat laboral.
Totes les dones estan exposades a patir-ho en algun moment de la seva vida, malgrat tot, hi ha col·lectius més vulnerables: persones amb menor formació, discapacitat, en situació d’atur o violència de gènere. Aquest joc té l’objectiu de donar visibilitat i sensibilitzar d’una manera molt real, ja que situa l’espectador en la pell d’una dona que ho pateix en primera persona. Per a crear aquesta campanya, la Fundació Adecco ha entrevistat a diferents persones reals que han necessitat assistència de la Fundació en algun moment.
El vídeo interactiu d’aquesta campanya explica la història d’una dona des de la seva infància. L’usuari haurà d’anar prenent diferents decisions que afectaran la seva vida, com decidir si davant dels problemes familiars continuarà els seus estudis, s’enfrontarà a la seva família, o si finalment demanarà ajuda. En alguns moments es prendran decisions que faran avançar la protagonista, i d’altres, caurà en l’exclusió social.
Al joc es pot accedir de tres maneres diferents: des del web excluida.org, des de Youtube, o des de Twitter. Jugar des de les xarxes socials ajudarà a donar molta més visibilitat si compartim i fem comentaris sobre la campanya.
La Fundació Adecco
La Fundació es va crear l’any 1999 amb l’objectiu de treballar per la inclusió laboral de persones de diferents col·lectius: persones amb discapacitat, aturats de llarga durada, dones víctimes de violència de gènere i altres persones que també es trobin en situació de risc d’exclusió social o especial vulnerabilitat. Les línies generals de la seva activitat són formar les persones i col·laborar amb les empreses per reduir l’exclusió. La campanya de sensibilització d’enguany que posa de manifest les dificultats de les dones en risc d’exclusió s’ha creat per commemorar el Dia Internacional de la Dona, declarat per l’ONU l’any 1975.