És evident que si molta més gent utilitzés el transport públic en tots els desplaçaments dins de la ciutat de Barcelona, la qualitat de l’aire milloraria, no hi hauria tantes malalties respiratòries, al·lèrgies, sorolls, accidents, fum, trànsit…
També és evident que la capacitat del tramvia i la velocitat amb què transporta els viatgers dins la ciutat, el converteixen en un mode de transport molt eficient, pels ciutadans de les àrees de gran densitat, com Barcelona i les ciutats que l’envolten.
Per fer-nos reflexionar sobre aquesta qüestió, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), ha fet públic un vídeo on volen demostrar que el tramvia és el mitjà de transport en superfície que transporta més persones en menys temps, i també el que menys impactes negatius generaria sobre l’Eixample o sobre la xarxa d’autobusos, en el cas que travessés tota la Diagonal.
En el vídeo, que es pot veure a Youtube, dues càmeres fixes compten el nombre de vehicles que hi passen des que el semàfor està en verd fins que canvia a vermell, un cicle semafòric que dura 96 segons. A la cruïlla de la Diagonal amb el carrer Balmes hi passen 1,5 autobusos de mitjana cada cicle, i a la cruïlla de Diagonal-Maria Cristina, hi passa un tramvia cada dos cicles semafòrics. Si això es tradueix en nombre de viatgers, els autobusos transporten 160 persones per cicle, els cotxes i motos, 31 persones en el temps que dura el verd-groc del semàfor, i el tramvia doble hi transporta 400 persones.
Amb el lema: A què estem esperant? TRAM si, fums, no, el vídeo de PTP, destaca que en una hora i en el mateix sentit viari, hi ha 1.200 viatgers en vehicle privat, 3.865 viatgers en autobús i 8.000 en tramvia, i recorden que l’enllaç de les dues xarxes de tramvia (Trambaix i Trambesós) reconnectaria 9 municipis, doblaria la rapidesa i la velocitat del transport públic a la Diagonal i alliberaria 75 autobusos per millorar el servei a altres barris.
One thought on “La PTP en defensa del tramvia”
Comments are closed.
Hola bon dia.Tant debó es faci realitat la unió dels dos tramvies,ja que molta gent ens estalviariam de 2 a 3 transbordaments i de pas temps.Apart que sempre agafo la linea T5 o T6.I la meva raó per escriure aquí es que gairebé no fallan i la fecuencia de pas es mes que aceptable els dies feiners,no puc dir el mateix dels dissabtes,ja que es una cosa que vostès es tindrien que plantejar,ja que molta gent els dissabtes a primera hora tambe va a treballar.
Per lo demés en cuant a manteniment i neteja un 10,molt diferent a la vostra competencia directa,gràcies.