La puntualitat, una de les virtuts del TRAM

Actualment, la societat en la qual vivim avança a un ritme frenètic, però no obstant això, el deure de ser puntual continua sent una d’aquestes tradicions que mai passen de moda. Que s’arribi tard a una cita, pot suposar un contratemps per a l’agenda de tot el dia!

Les persones usuàries de TRAM som conscients que la puntualitat és una de les prestacions més valuoses, ja que a diferència d’altres mitjans de transport compta amb una freqüència de pas especifica que ens permet planificar el nostre trajecte i les nostres commutacions de la millor manera possible. A través de la pàgina web i de la manera més còmoda podem saber amb exactitud a quina hora passarà el nostre tramvia i fins i tot, quantes emissions tòxiques estalviem en utilitzar-ho.

Tradicionalment, la puntualitat és quelcom que s’associa més a cultures com la britànica o la japonesa, i encara que això està canviant significativament en els últims anys, sembla que els japonesos sempre volen portar la davantera. És recent el cas de la companyia de trens Tsukuba Express que ha expressat les seves disculpes mitjançant Twitter, perquè el tren que cobria el trajecte entre Tòquio i la ciutat de Tsukuba havia sortit 20 segons abans de l’horari establert! Tot i que ningú va reclamar, la companyia va creure que s’havia equivocat.

No és el primer cas conegut d’extrema puntualitat al Japó. L’any 2006, la mitjana de retard en la línia ferroviària Tokaido Shinkansen va arribar als 0,3 minuts, dada que ens ajuda a comprendre la importància que aquesta cultura li dóna al seu sistema ferroviari. Per acabar de fer-nos una idea, fins i tot tenen establert un sistema de certificats d’endarreriment ferroviari que pot sol·licitar-se en la parada de destinació, en cas que el tren acumuli un retard superior als 5 minuts, sent aquest certificat una de les poques excuses acceptables com a motiu de retard.

La xarxa del TRAM, per la seva part, compta amb unes característiques valuoses que permet guanyar cada dia la confiança dels seus usuaris, com oferir una freqüència de pas estable i puntual, augmentant la seva freqüència en ocasions especials, com La Mercè o la Feria de Abril. Així com un servei al client que atén totes les peticions i suggeriments dels usuaris de 08.00 a 20.00 hores i emet justificants en cas de retards molt importants.

Share