Sant Adrià de Besòs corre per una causa solidària: 8a Cursa per l’ELA, amb el suport de TRAM

El diumenge 1 de juny, Sant Adrià de Besòs acollirà una nova edició de la Cursa Sant Adrià per l’ELA, una cita ja consolidada al calendari esportiu i solidari de Catalunya. Organitzada per l’Ajuntament de la localitat conjuntament amb La Sansi, la cursa arriba ja a la vuitena edició i manté intacta la seva vocació solidària: recaptar fons per a la lluita contra l’esclerosi lateral amiotròfica (ELA). TRAM dona suport a la iniciativa i t’acosta al punt de sortida: la parada de la línia T5, Encants de Sant Adrià, et deixa a 5 minuts caminant de la plaça de la Vila (consulta els horaris). Un trajecte ideal per anar escalfant motors per a l’esdeveniment del dia!

Amb una previsió d’èxit similar a l’any passat, quan es van repartir prop de 1.500 dorsals, la cursa s’ha convertit en un referent solidari. La prova principal serà una cursa popular de 5 km, amb sortida a les 9.30 h des de la plaça de la Vila, just davant de l’Ajuntament. Deu minuts després, arrencarà la caminada de 3 km, pensada per a aquelles persones que vulguin participar en un format més assequible però igualment compromès.

Tant la cursa com la caminada tenen un objectiu 100% solidari: part de la recaptació i el total de les donacions es destinaran a l’Hospital Vall d’Hebron, on es duen a terme projectes de recerca sobre l’ELA, una malaltia neurodegenerativa que afecta milers de persones i que, de moment, no té cura.

Premis per a totes les edats i categories

La cursa de 5 km premiarà les tres primeres persones classificades en diverses categories segons l’edat, des de júnior (2009-2025) fins a màster +65 (fins al 1959), i també hi haurà reconeixements especials per al primer i la primera de Sant Adrià, i per a l’atleta més jove i el més veterà.

A partir de les 10.20 h, se celebraran les curses infantils i la cursa adaptada, on tots els participants rebran una medalla commemorativa, reforçant l’esperit inclusiu de l’esdeveniment.

Amb el lema de Córrer per aquells que no poden, la Cursa Sant Adrià per l’ELA torna amb força i esperit de comunitat, combinant esport, solidaritat i compromís social. Una jornada per sumar-se, caminar o córrer, però sobretot per ajudar.

Share