Parcs urbans: quatre propostes per activar cos i ment sense sortir de la ciutat

Ballar, fer esport, llegir o reconnectar amb la natura són activitats que cada cop més persones practiquen als parcs metropolitans, espais que han esdevingut autèntics centres de vida cultural, esportiva i social. Aquests entorns verds ofereixen propostes gratuïtes o accessibles que conviden a ocupar l’espai públic de manera saludable, participativa i sostenible. N’hem seleccionat algunes a tocar d’una parada de TRAM. Pots consultar les línies i horaris del tramvia en aquest enllaç.

Ballar. El swing i el lindy hop gaudeixen d’un saludable renaixement. A les escoles de dansa, parcs, museus i places, la gent ho fa per tot arreu. I per què no? És divertit, sociable i fa molt d’exercici. No hi falten llocs per aprendre els moviments i moltes oportunitats per lluir-te amb els millors, com els parcs de la ciutat.

  • Lindy al parc. Parc de la Ciutadella (Ciutadella I Vila Olímpica, T5 i T6). El primer i el tercer diumenge de cada mes, de 12 a 14 h, a la glorieta del parc, ballada de swing amb DJ. Activitat gratuïta.

Esport. Si el que t’agrada és fer esport en bones condicions, a l’aire lliure i sense haver-te d’allunyar de la ciutat, els parcs, com aquest, són una bona opció.

  • Parc Esportiu Urbà de la Mar Bella (Pere IV, T4). Ideal per als amants del monopatí i el patí en línia (skatepark). Ho trobaràs una zona patinable polivalent, amb diferents dificultats i àrees per a la pràctica de diverses modalitats de l’skate. També inclou elements de més alçada per a la pràctica biker, com els funbox o les rampes.

Llegir. Si el que vols és desconnectar una estona a prop de la natura, però sense haver de desplaçar-te gaire, hi ha parcs amb espais ben tranquils per relaxar-se i llegir ben a prop d’una parada del tramvia.

  • Parc de Rosa Sensat i Vila (Cornellà Centre, T1 i T2). L’any 2018 es va remodelar per donar-li un replantejament com a nou parc de la lectura, creant un espai específic per desenvolupar activitats com presentacions de llibres i tallers per fomentar la lectura.

Natura. Els parcs sempre són una bona proposta per gaudir de la natura ben a prop de la ciutat i, sovint, s’hi fan activitats de lleure i divulgatives.

  • Parc del Litoral (Estació Sant Adrià, T4 i T6). Una visita guiada per descobrir la flora i fauna de la desembocadura del riu Besòs amb diferents activitats: observació d’ocells des del pont del tramvia; valoració de la importància del parc per a l’avifauna de la desembocadura; identificació dels arbustos propis de l’ambient fluvial i de la fauna i flora autòctona; observació de la barra de sorra de la desembocadura, etc. Cal fer reserva prèvia mínim quinze dies abans.

Des d’una ballada de swing sota els arbres de la Ciutadella fins a un skatepark de referència a la Mar Bella; des del silenci lector del parc de Rosa Sensat i Vila fins a la descoberta guiada de la biodiversitat del Besòs al parc del Litoral, els parcs demostren que no cal allunyar-se gaire per gaudir d’experiències completes. Espais oberts que connecten ciutat i natura, fomenten l’activitat física i cultural, i reforcen el vincle amb el territori, convertint el temps lliure en una oportunitat per viure’l millor i més a prop.

Share