La iniciativa Una Poma per la Vida, impulsada per la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM), ja ha arribat a la seva 17a edició i el 29 de novembre posarà, un any més, en primera línia l’objectiu de sensibilitzar i recaptar fons per a les persones que viuen amb la malaltia.
La mecànica de la campanya és senzilla, però efectiva: es proposa adquirir pomes amb caràcter solidari —tangiblement o virtualment—, destinant la recaptació als programes de l’entitat que atenen la neurorehabilitació, l’acompanyament i la investigació de l’Esclerosi múltiple (EM). Es pot fer en els punts de venda habituals (els supermercats de proximitat al territori) i també fer la inscripció en línia. Als supermercats col·laboradors de la iniciativa solidària (Bonpreu), la poma solidària amb l’esclerosi múltiple tindrà un preu d’1,5 €.
Pomes per a TRAM
Una de les novetats més remarcables de l’última edició és l’ampliació del nombre d’empreses adherides a la campanya. Entre aquestes, hi ha TRAM, que ja fa uns anys que va decidir sumar-se al projecte de la FEM adquirint pomes solidàries per a tot el seu equip humà com a mostra de suport a la iniciativa.
Aquest tipus de col·laboracions empresarials tenen un doble valor: d’una banda, aporten fons vitals per al funcionament dels serveis que ofereix la fundació; de l’altra, fan valer la responsabilitat social corporativa.
Impacte i proximitat
La campanya també posa èmfasi en la fruita de proximitat, vinculant la compra de pomes a la revalorització del producte local, com les pomes de les comarques de Lleida i Girona. En l’edició passada, es van vendre 31.915 pomes i es van recaptar 47.872,5 €. Això reflecteix que la iniciativa genera un impacte continuat i visible dins el teixit social i empresarial de Catalunya.
