El 27 de març se celebrarà el Dia Mundial del Teatre i, a Catalunya, ho volem celebrar amb la iniciativa Cap Butaca Buida, que busca omplir el dissabte 22 de març totes les sales de teatre del territori i convertir aquesta data en una gran festa de les arts escèniques. La iniciativa, impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i Time Out, pretén consolidar-se com una Diada nacional del Teatre, dedicada a les arts escèniques.
Si vols participar del Dia Mundial del Teatre, pots consultar la programació de les sales properes i gaudir d’una obra en directe. No hi ha millor manera de commemorar-lo que assegut en una butaca, deixant-te portar per la màgia de l’escena! TRAM dona suport a la cultura i, un cop més, t’ho posa encara més fàcil amb la recomanació d’alguns espectacles que podràs veure en espais propers a una parada del tramvia. Consulta línies i horaris en aquest enllaç.
- Sala Pangolí, a l’Eixample (Verdaguer, T4). Espectacle de titelles per als més petits, Les històries d’en Tilikum (Volum 1). Dissabte 22 de març, a les 11 h.
- Ateneu de Sant Just Desvern (Rambla de Sant Just, T3). La sala del Cinquantenari de l’ateneu acollirà Eurodrama, un espectacle de Mare Meva Cia. Dissabte 22 de març, a les 18 h.
- Ateneu Adrianenc (Encants de Sant Adrià, T5): Coses de l’idioma, de Ferran Bartolomé. Dissabte 22 de març, a les 18.30 h.
- Sala petita del TNC (Auditori I Teatre Nacional, T5 i T6). Marie, la roja, d’Ester Villamor Baliarda. Dissabte 22 de març, a les 19 h.
- Centre moral i cultural del Poblenou (Pere IV, T4): Pegados, el musical, d’Òscar Monclús. Dissabte 22 de març, a les 20 h.
- Teatre Mercè Rodoreda de Sant Joan Despí (Bon Viatge, T1 i T2). La dona fantasma, de Mariano Tenconi Blanco – T de Teatre. Dissabte 22 de març, a les 20 h.
Rècord d’assistència al teatre
En l’edició del 2024, es va aconseguir un èxit notable, ja que es van superar els 55.000 espectadors i es va assolir un 92% d’ocupació en les sales participants, establint així un rècord mundial d’assistència al teatre en un sol dia.
La participació dels teatres en aquesta iniciativa reflecteix el compromís del sector cultural per acostar les arts escèniques al públic i celebrar conjuntament el Dia Mundial del Teatre. Els espectadors tenen l’oportunitat de gaudir d’una àmplia varietat d’espectacles i formar part d’aquesta festa cultural única.