Circuits gimnàstics a l’aire lliure

Cada cop som més conscients de dur hàbits saludables i sabem que l’exercici és imprescindible per mantenir el cos i la ment en bona forma. De vegades però, es fa difícil trobar el moment per començar a entrenar, o bé, tot i practicar de forma habitual no sempre es pot acudir a un gimnàs.

En aquests casos, l’opció de fer exercici en un parc bio saludable és igual d’efectiu que un centre esportiu. Els parcs bio saludables són gimnasos exteriors pensats per oferir diferents tipus d’exercicis suaus d’una manera divertida i de franc.

Són aparells molt semblants als que es poden trobar als gimnasos i que permeten treballar diferents parts del cos amb exercicis de baix impacte: cames, braços, espatlla, maluc… Són circuits gimnàstics creats especialment per a aficionats que s’inicien a l’esport, persones grans o amb mobilitat reduïda.

Ara bé, aquelles persones que necessiten entrenaments de més intensitat també tenen lloc, ja que alguns circuits inclouen aparells per a practicar el cal·listènia, un entrenament molt popular en el món del fitness, consistent en sèries d’exercicis físics només amb l’ajuda del pes corporal. L’objectiu d’aquest mètode és enfortir els músculs amb moviments que requereixen agilitat, reflexos i molta força.

Tots els districtes de Barcelona tenen espais dedicats exclusivament a fer esport, comptant amb aparells de gimnàstica adaptats a totes les edats i tots els nivells. Us recomanem els següents circuits, segons el tipus d’exercici, als quals podreu accedir en pocs minuts a peu des d’una parada de TRAM:

Circuits d’iniciació a l’esport, persones grans o amb mobilitat reduïda

  • Parc de la Barceloneta (parada Ciutadella | Vila Olímpica – línia T4)
  • Jardins de Josep Munté (parada Avinguda de Xile – línies T1, T2 i T3)
  • Jardins de Teresa de Calcuta (parada Pere IV – línia T4)

 

Circuits d’alt impacte

  • Parc de Can Rigalt (parada Ernest Lluch – línies T1, T2 i T3)
  • Platja de la Nova Icària (parada Ciutadella | Vila Olímpica – línia T4)
  • Passeig Marítim de la Mar Bella, núm. 157 (parada El Maresme – línia T4)

Per tenir una salut de ferro es recomana fer exercici de forma moderada i combinar-lo amb una dieta mediterrània basada en fruita i verdura.

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *