Eficiència arran de gespa

TRAM va néixer el 2004 com una aposta decidida pel transport públic de qualitat i que a la vegada fos respectuós amb el medi ambient. En gran part del recorregut del tramvia, les vies circulen en mig d’un tapís de gespa que forma part del paisatge verd de les ciutats. Amb la intenció de buscar la màxima eficiència en el manteniment d’aquesta gespa, s’estudiarà quina tipologia de gespa resulta més eficient i tolerant al funcionament del tramvia.

Els pròxims sis mesos es duran a terme proves amb 5 varietats de gespa de fàcil manteniment, que requereixin poca aigua i poques segues. Els 5 tipus de gespa són: Cynodon Gobi, Cynodon Riviera, Paspalum Vaginatum, Zoysia Japonica i Festuca Arundinacea. Totes tenen diferents graus de creixement, tolerància a l’ombra i a temperatures baixes, com diferent resistència a la sequera o al trepig. S’estudiarà quin tapís és més resistent per utilitzar-lo en les dues línies de TRAM.

Durant la prova pilot s’estudiarà el comportament d’aquestes gespes i l’adaptació a les característiques del funcionament de la plataforma del tramvia. El test es duu a terme a la parada Francesc Macià del TramBaix, on es podran observar les 5 varietats de gespa descrites en uns cartells informatius al llarg de l’andana.

Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *